Datum | Titel | Organisatie / Event |
4.10.2021 | - Workshop: Aan de slag met schoolfeedback van peilingen en paralleltoetsen
| Pedagogische begeleiders van OKO |
02.2021 | - Workshop: Het meten van leerwinst via gestandaardiseerde proeven in Vlaanderen: aandachtspunten voor valide en betrouwbare resultaten
| Driedaagse masterclass rond “de directeur in een informatierijke omgeving”
Eekhout Academy |
01.02.2021 | - Workshop: Aan de slag met schoolfeedback van peilingen en paralleltoetsen
| Themadag: Breed Evalueren is groei stimuleren
Centrum Voor Nascholing voor het onderwijs van de Universiteit Antwerpen |
15.12.2020 | | Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |
14.10.2020 | - Vorming: Aan de slag met schoolfeedback van paralleltoetsen
| Pedagogische begeleiders van GO! |
09.10.2020 | - Vorming: Aan de slag met schoolfeedback van paralleltoetsen
| Pedagogische begeleiders van OVSG |
22.09.2020 | - Vorming: Aan de slag met schoolfeedback van paralleltoetsen
| Pedagogische begeleiders van Katholiek Onderwijs Vlaanderen (deel II) |
09.06.2020 | - Vorming: Aan de slag met schoolfeedback van peilingen en paralleltoetsen
| Pedagogische begeleiders van Katholiek Onderwijs Vlaanderen |
30.03.2020
20.04.2020 | | KU Leuven |
20.02.2020 | | Vlaams Parlement |
06.01.2020 t.e.m.
10.01.2020 | - Beyond educational tracks: Unraveling profiles of political engagement among Flemish students in grade 12 using HICLAS
| 33rd International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI) in Marrakech |
12.12.2019 | | Inspiratiedag wiskunde in de eerste graad a-stroom
Vlaamse overheid |
25.11.2019 | | Inspiratiedag Nederlands in het basisonderwijs
Vlaamse overheid |
13.11.2019 t.e.m.
16.11.2016 | - Assessment for transformation at the school level? The use of parallel tests in Flanders (Belgium)
- Balancing between psychometric validity and content validity: the case of differential item functioning for gender in a national assessment of French as a foreign language
- Effects with learning aids on mathematical performance in vocational education in Flanders (Belgium)
- External evaluation as a tool for school development: how do Flemish teachers and school leaders engage with school-level feedback from large-scale national assessments?
- From check to act: Involving stakeholders in resonating national assessment results back to educational practice
- Modeling certainty-based marking on multiple-choice items: psychometrics meets decision theory
- System assessments for transformation: uniting forces of national assessments and the inspectorate in Flanders (Belgium)
- The role of motivation in performance on mathematics
- Which factors play a role in explaining results on cognitive and practical skills in technology by 14- to 15-year-old students?
| AEA conferentie (Lissabon) |
03.10.2019 | - Situering van de peilingen door de Vlaamse overheid
| Tweedaagse Onderwijskwaliteit en toetsing (OVSG en VOS-ABB)
Zin of onzin van centrale toetsing? |
02.10.2019 | - Peilingsresultaten wiskunde SO, 1ste graad, a-stroom
| Leergemeenschap OVSG: leerkrachten wiskunde 1ste graad a-stroom |
15.07.2019 t.e.m.
19.07.2019 | - Certainty-based marking on multiple-choice items: A decision-making perspective
| International Meeting of the Psychometric Society (IMPS) 2019 in Santiago, Chili |
26.06.2019 t.e.m.
28.06.2019 | - Reading comprehension growth from PIRLS Grade 4 tot Grade 6
| 8th International Research Conference (IRC) – IEA in Kopenhagen, Denemarken |
27.06.2019 | - Prestaties en interesse van 14-jarigen in techniek: effect van geslacht en de rol van de ouders
| Onwijs Onderwijs (ORD) Conferentie 2019, Heerlen |
25.06.2019 | - Peilingsresultaten Nederlands BaO
- Peilingsresultaten wiskunde SO, 1ste graad, a-stroom
| Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |
12.06.2019 | | Studie- en ontmoetingsdag peiling wiskunde SO, 1ste graad, a-stroom (STEP) |
28.05.2019 | | Studie- en ontmoetingsdag peiling Nederlands BaO (STEP) |
26.04.2019 | | ALTE 53rd Meeting and Conference |
04.04.2019 | - Zeven bespiegelingen bij de Onderwijsspiegel 2019
| Voorstelling onderzoeken en resultaten Onderwijsspiegel 2019
(Onderwijsinspectie) |
14.02.2019 | | School ♡ onderzoek |
17.12.2018 | - Schoolfeedbackrapporten bij paralleltoetsen
| Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |
05.12.2018 | - De peiling Frans in het basisonderwijs
| Werkseminarie Frans (AHOVOKS) |
30.11.2018 | - Resultaten peiling Frans in het basisonderwijs
| Seminarie Frans in de lerarenopleiding
(Departement Onderwijs en Vorming, samen met VLIR en VLHORA) |
20.11.2018 | - De peiling techniek in het secundair onderwijs
| Werkseminarie techniek (AHOVOKS) |
19.11.2018 | - Kwaliteitszorg o.b.v. een informatierijke omgeving voor overheid en scholen: peilingen en paralleltoetsen
| Hoger Instituut voor Opvoedkundige Wetenschappenleraren |
15.11.2018 | - Peiling Frans basisonderwijs 2017: opzet en resultaten
| Congres didactische werkgroep Frans |
29.08.2018 | - De peiling Frans in het basisonderwijs
| Raad basisonderwijs VLOR |
05.06.2018 | - Evolutie wiskundeprestaties in het lager onderwijs: een trendanalyse van peilingsdata tussen 2002 en 2016
| Studie- en ontmoetingsdag voor Vlaamse onderzoekers, opleiders en begeleiders van het wiskundeonderwijs aan 3 tot 14-jarigen |
17.04.2018 | - Reflecties vanuit het Vlaamse peilingsonderzoek
| Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |