Datum | Titel | Organisatie / Event |
26.04.2019 | “Girls outperforming boys in listening and reading skills. True gap or psychometric error?” | ALTE 53rd Meeting and Conference |
04.04.2019 | Zeven bespiegelingen bij de Onderwijsspiegel 2019 | Voorstelling onderzoeken en resultaten Onderwijsspiegel 2019 (Onderwijsinspectie) |
14.02.2019 | Posterpresentaties peilingen en paralleltoetsen | School ♡ onderzoek |
17.12.2018 | Schoolfeedbackrapporten bij paralleltoetsen | Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |
05.12.2018 | De peiling Frans in het basisonderwijs | Werkseminarie Frans (AHOVOKS) |
30.11.2018 | Resultaten peiling Frans in het basisonderwijs | Seminarie Frans in de lerarenopleiding (Departement Onderwijs en Vorming, samen met VLIR en VLHORA) |
20.11.2018 | De peiling techniek in het secundair onderwijs | Werkseminarie techniek (AHOVOKS) |
19.11.2018 | Kwaliteitszorg o.b.v. een informatierijke omgeving voor overheid en scholen: peilingen en paralleltoetsen | Hoger Instituut voor Opvoedkundige Wetenschappen contactpersoon |
15.11.2018 | Peiling Frans basisonderwijs 2017: opzet en resultaten | Congres didactische werkgroep Frans contactpersoon |
29.08.2018 | De peiling Frans in het basisonderwijs | Raad basisonderwijs VLOR |
05.06.2018 | Evolutie wiskundeprestaties in het lager onderwijs: een trendanalyse van peilingsdata tussen 2002 en 2016 | Studie- en ontmoetingsdag voor Vlaamse onderzoekers, opleiders en begeleiders van het wiskundeonderwijs aan 3 tot 14-jarigen contactpersoon |
17.04.2018 | Reflecties vanuit het Vlaamse peilingsonderzoek | Kennisacademie van de Onderwijsinspectie |
03.10.2019 | Situering van de peilingen door de Vlaamse overheid | Tweedaagse Onderwijskwaliteit en toetsing (OVSG en VOS-ABB) Zin of onzin van centrale toetsing? |