Peilingsonderzoek
  • Wie we zijn
    • Waarom peilingsonderzoek
    • Steunpunt
    • Onderzoeksteam
      • Organigram
      • Medewerkers
      • Alfabetische namenlijst
    • Promotoren
    • Inhoudelijke copromotoren
    • Resonantiegroepen
  • Kennisdeling
    • Peilingen
    • Paralleltoetsen
    • Schoolfeedback
    • Praktische proeven
    • Redelijke aanpassingen
    • Privacy
    • In de media
    • Studie- en ontmoetingsdagen
      • Peiling Nederlands SO1
      • Peiling wiskunde SO1
      • Peilingen wiskunde en IVV-ICT BaO
      • Peiling PAV bso3
      • Peiling KMP SO3
      • Peiling Nederlands BaO
      • Peiling wiskunde SO 1A
      • Peiling wiskunde SO 1B
      • Peiling mens en maatschappij BaO
    • Lezingen
    • Instructiefilmpje
  • Projectverloop
    • Inleiding
    • Voorbereiding
    • Toetsontwikkeling
    • Peiling
    • Valorisatie
  • Meewerken
    • Scholen
    • Vacatures
  • Inschrijvingen
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Wegbeschrijving
    • Contactformulier
  • NL
Selecteer een pagina
  • Wie we zijn
    • Waarom peilingsonderzoek
    • Steunpunt
    • Onderzoeksteam
      • Organigram
      • Medewerkers
      • Alfabetische namenlijst
    • Promotoren
    • Inhoudelijke copromotoren
    • Resonantiegroepen
  • Kennisdeling
    • Peilingen
    • Paralleltoetsen
    • Schoolfeedback
    • Praktische proeven
    • Redelijke aanpassingen
    • Privacy
    • In de media
    • Studie- en ontmoetingsdagen
      • Peiling Nederlands SO1
      • Peiling wiskunde SO1
      • Peilingen wiskunde en IVV-ICT BaO
      • Peiling PAV bso3
      • Peiling KMP SO3
      • Peiling Nederlands BaO
      • Peiling wiskunde SO 1A
      • Peiling wiskunde SO 1B
      • Peiling mens en maatschappij BaO
    • Lezingen
    • Instructiefilmpje
  • Projectverloop
    • Inleiding
    • Voorbereiding
    • Toetsontwikkeling
    • Peiling
    • Valorisatie
  • Meewerken
    • Scholen
    • Vacatures
  • Inschrijvingen
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Wegbeschrijving
    • Contactformulier
  • NL

Bronnen over taalgericht vakkenonderwijs

Prof. Drijvers verwijst in zijn presentatie op het webinar over de peiling wiskunde in de 1ste graad secundair onderwijs B-stroom naar het belang van taalgericht vakkenonderwijs. Hij geeft ons volgende bronnen mee ter inspiratie:

  • van Eerde (2013). Lesmateriaal ontwikkelen voor taalontwikkeling in de rekenles- wiskundeles. Panamaboek, pp. 137-151.
  • Smit, J (2014). En nu in rekentaal- talige ondersteuning bieden in een meertalige rekenklas. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 33, pp. 119-124.
  • Evers-Vermeul, J (2015). Toetsing in context vraagt doordenking van de rol van taal.
  • Munk, F., Smit J, Bakker A. & Keijzer R. (2015). Hoe zeggen we dit in de rekenles? Aandacht voor taal in de rekenles. Volgens Bartjens jaargang 35, 2015/2016, nummer 1.

STEP alle rechten voorbehouden - Privacy policy

Designed by Divi Ultimate - Divi Child Theme