Prof. Drijvers verwijst in zijn presentatie op het webinar over de peiling wiskunde in de 1ste graad secundair onderwijs B-stroom naar het belang van taalgericht vakkenonderwijs. Hij geeft ons volgende bronnen mee ter inspiratie:
- van Eerde (2013). Lesmateriaal ontwikkelen voor taalontwikkeling in de rekenles- wiskundeles. Panamaboek, pp. 137-151.
- Smit, J (2014). En nu in rekentaal- talige ondersteuning bieden in een meertalige rekenklas. Reken-wiskundeonderwijs: onderzoek, ontwikkeling, praktijk, 33, pp. 119-124.
- Evers-Vermeul, J (2015). Toetsing in context vraagt doordenking van de rol van taal.
- Munk, F., Smit J, Bakker A. & Keijzer R. (2015). Hoe zeggen we dit in de rekenles? Aandacht voor taal in de rekenles. Volgens Bartjens jaargang 35, 2015/2016, nummer 1.